cheshmaneyekobur

cheshmaneyekobur

cheshmaneyekobur
cheshmaneyekobur

cheshmaneyekobur

cheshmaneyekobur

دانلود پاورپوینت متدلوژی سیستم های نرم (SSM)

سیستم های نرم متدلوژی سیستم های نرم SSM سیر تاریخی SSM ویژگی مسائل نرم ﺑﻜﺎرﮔﻴﺮی ﻣﺘﺪوﻟﻮژی ﺳﻴﺴﺘﻢ ﻧﺮم
دسته بندی مدیریت
بازدید ها 39
فرمت فایل ppt
حجم فایل 9665 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 46
دانلود پاورپوینت متدلوژی سیستم های نرم (SSM)

فروشنده فایل

کد کاربری 23358
کاربر
سیر تاریخی SSM:
از اوایل دهه 1970 و تقریباً همزمان با افزایش انتقادات نسبت به توجه صرف به اثبات گرایی در علوم، نشانه هایی از بروز یک پارادایم جدید در تحقیق در عملیات بروز کرد. روش های سنتی تحقیق در عملیات از حل مسائل غیر کلاسیک باز مانده بود.
به گفته ریتل،«روشهای تحقیق در عملیات..تنها زمانی کاربرد دارند که مهمترین مسائل حل شوند.یعنی بعد از اینکه مسائل سرکش و آشفته ،رام شدند، می توان از تحقیق در عملیات استفاده کرد»(ریتل،1971)

ویژگی مسائل نرم:

موقعیت مسئله: درهم تنیده و آشفته
ساختار و مرزبندی موقعیت: نامشخص
تعریف ضعیف از اجزای مسئله و روابط بین آنها
عدم استقلال موقعیت از افراد
عدم توافق در مورد اهداف و یا اقدامات و در عین حال وجود ارزشها
منافع مشترک برای همکاری
سوال اصلی عمدتاً حول چیستی است نه چگونگی
مواجهه با مسائل نرم
در نظر گرفتن طیف گسترده تر موقعیت های مسئله
توجه به جنبه های انسانی مسئله
کمرنگ شدن بهینه سازی
امکان تفسیر هدف به دلیل ادراک متفاوت از واقعیت هدف غالب: ساخت دهی به مسئله
فرض: سیستم ها جنبه های ذهنی از واقعیت ادارک شده توسط ذینفعان مختلف هستند که افراد بر مبنای تجربه گذشته،آموزش ها، ارزش ها و بستر اجتماعی خود به تفسیر آن می پردازند.
ودر ادامه داریم:

پیدایش متدولوژی سیستم های نرم (SSM)

دسته بندی چکلند از سیستمهای دنیای واقعی

مراحل توسعه SSM

مشتقات SSM

ﺑﻜﺎرﮔﻴﺮی ﻣﺘﺪوﻟﻮژی ﺳﻴﺴﺘﻢ ﻧﺮم (SSM) ﻫﺎی ﺑﻪ ﻣﻨﻈﻮر ﺷﺎﺧﺺ

ﺷﻨﺎﺳﺎﻳﻲ ﻫﺎی ﻣﻨﺎﺳﺐ ﺑﺮای ﺗﺨﺼﻴﺺ ﻣﻨﺎﺑﻊ آﺑﻲ ﺑﻪ ﺑﺨﺶ ﻣﺼﺮف

فایل پاورپوینت 46 اسلاید

هم بندی اصلی و اضافی در سیستم ارتینگ

هم بندی اصلی و اضافی در سیستم ارتینگ
دسته بندی برق
بازدید ها 264
فرمت فایل pdf
حجم فایل 5562 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 80
هم بندی اصلی و اضافی در سیستم ارتینگ

فروشنده فایل

کد کاربری 14686
کاربر

1- چرا همبندی اصلی در ساختمان ها اجباری است ؟

دلیل این امر مزایای همبندی می باشد که عبارت است از :

  • مطمئن ترین روش جلوگیری از برق گرفتگی ناشی از تماس مستقیم )به کمک هم ولتاژ کردن نقاط در دسترس(
  • کاهش خطر آتش سوزی ناشی از برق
  • کاهش مقاومت سیستم زمین ساختمان و افزایش سرعت عملکرد وسایل حفاظتی
  • حفاظت از آسیب دیدن تجهیزات الکترونیکی ، مخابراتی و اتوماسیونکاهش اثرات الکتریسیته ساکن ( ESD ) و کمک به بهبود سازگاریالکترومغناطیسی ( EMC ) که موجب کاهش تداخل امواج الکترومغناطیسی ( EMI ) می شود .
  • ایجاد مسیرهای متعدد موازی برای هدایت جریان های صاعقه به سمت زمین و جلوگیری از آسیب های ناشی از آن بر روی تجهیزات الکتریکی و اشخاص

2- همبندی اضافی که همبندی کمکی یا محلی نیز نامیده می شود ، مکمل همبندی اصلی بوده و برای هم ولتاژ )هم پتانسیل(کردن نقاطی که به طور همزمان دردسترس هستند اجرا می گردد و دارای مزایای زیر می باشد :

  • رفع نگرانی ناشی از عدم اطمینان به عملکرد وسایل حفاظتی به کمک همبندی اضافی
  • ایمن سازی به وسیله همبندی اضافی در ساختمان هایی که مقاومت کل سیستم زمین بیش از حد مجاز بوده و امکان کاهش آن وجود ندارد .

تحول مشارکت و شکل گیری سینمای زنان با تحلیل محتوای فمنیستی فیلمهای ایرانی

تحول مشارکت و شکل گیری سینمای زنان با تحلیل محتوای فمنیستی فیلمهای ایرانی

هدف از این پایان نامه تحول مشارکت و شکل گیری سینمای زنان با تحلیل محتوای فمنیستی فیلمهای ایرانی فیلم سازان زن ایرانی می باشد


مشخصات فایل
تعداد صفحات183
حجم0 کیلوبایت
فرمت فایل اصلیdoc
دسته بندیرسانه و علوم ارتباطات

توضیحات کامل

دانلود پایان نامه رشته رسانه

تحول مشارکت و شکل گیری سینمای زنان با تحلیل محتوای فمنیستی فیلمهای ایرانی

 
 
 
 
مقدمه:
این تحقیق بر پایه مقوله های اصلی تحقیق یعنی "مضامین فمینیستی" و "سینمای زن" در دو بخش یافته های پژوهش مورد بررسی و تجزیه و تحلیل قرار می دهد. در بخش نخست بر اساس مطالعه ی اسنادی(تاریخی) و مصاحبه تلاش می شود توصیفی تاریخی از تحوّل مشارکت زنان ایرانی و شکل گیری سینمای زنان با تأکید بر سوابق بعد از انقلاب اسلامی (1357- 1387) ارائه گردد و در بخش دوّم بر اساس تحلیل محتوای فیلم کاگردانان زن نتایج این تحقیق توصیف شود.
 
مسأله مشارکت‌ زنان‌ ایرانی بعد از انقلاب اسلامی سال 1357 در عرصه‌های‌ مختلف‌ اجتماعی‌ و سیاسی و فرهنگی و پذیرفتن‌ مسئولیتها از مباحث‌ مهم‌ تلقی‌ می‌شود.جایگاه و نقش زن در جامعۀ معاصر ایران نگاه های متفاوتی را در داخل و خارج کشور به خود جلب کرده و تحلیلها و تفسیرهای بسیاری را به دنبال داشته است. از جمله‌ چگونگی‌ حضور زن‌ در سینما نیز از این‌ قبیل‌ است‌. تلاش  گسترده زنان ایرانی برای حضور و مشارکت در تمامی فعالیتهای اجتماعی و ورود به زمینه هایی که تا پیش از این غیر قابل دسترسی بوده حائز اهمیت فراوان است. پژوهشگر در این تحقیق برآن است که دیدگاه فمینیستی زنان فیلم ساز ایرانی را  با کمک ، بازنمایی فیلم هایی که با حضور زنان در سینمای ایران به تصویر کشیده شده و بررسی مضامینی فمینیستی آنچه توسط این فیلم سازان زن به نمایش درآمده را  بررسی کند.
 
 با مطالعه ی کتب و اسناد تاریخی مرتبط با مشارکت زنان ایرانی و سینمای ایران با 13 تن از صاحب نظران، کارشناسان و کاگردانان مطرح ایران به شیوه ی مصاحبه ی عمقی گفت وگو شده است، و یا تحلیل محتوا این نتیجه به دست آمده که زنان فیلمساز ایرانی ، فیلم با مضامین فمینیستی می سازند،  وسینمای آن ها سینمای جنسیت محور دانست، زیرا که در آن شخصیت زن به عنوان کاراکتر اصلی همه فیلمهای آن است، قهرمان فیلم "زن" وضد قهرمان "مرد" است. این فیلم ها، روایت کننده قصه های زنانه است. شخصیت اصلی فیلم: زن مستقل، ،شاغل با سواد به تنهای مسئولیت زندگی را بر عهده گرفته و بیشتر فعالیت های زن بیرون از خانه شکل می گیرد.
 
 
 
 
فهرست مطالب

بخش یکم: سیر تحوّل مشارکت زنان ایرانی و شکل گیری سینمای زنان 3

4-1-1- تحول مشارکت اجتماعی و سیاسی زنان در ایران 5
خواستهای سیاسی واجتماعی زنان بعد از انقلاب 9
4-1-2- سینمای زنان در ایران 14
سینما و فمینیسم در ایران: 17
ظهور زنان کارگردان در سینمای ایران 26
تابو، محدودیت و سانسور در سینمای زنان ایران : 31
4-1-3- نگاه کارگردانان زن ایرانی به مضامین زنان و فمینیسم 49
 
بخش دوم :تحلیل محتوای فیلم ها 61
منابع 170
 
 
 
 

دستور العمل کد گذاری مضامین فمینیستی در فیلم های زنان سینماگر ایرانی

 

Column

 

SPSS Variables

 

Description

1-4

Id

Story Id

شماره ردیف مطلب

 

5

 

X1

 

Directors Names

 

نام زن کارگردان

1-   پوران درخشنده

 

 

2-   رخشان بنی اعتماد

3-   تهمینه میلانی

4-   منیژه حکمت

5-   مانیا اکبری

6-7

X2

Film

نام فیلم های منتخب

1-   زمان از دست رفته

2-   عشق بدون مرز

3-   نرگس

4-   بانوی اردیبهشت

5-   دو زن

6-   واکنش پنجم

7-   زندان زنان

8-   سه زن

9-   بیست انگشت

10-                      10+4

 

8

X3

وجود یا عدم قهرمان

1- دارد

2- ندارد

 

9

X4

وجود یا عدم ضد قهرمان

1- دارد

2- ندارد

 

10

X5

 نوع قهرمان در فیلم

1- زن

2- مرد

 

11

X6

نوع ضد قهرمان در فیلم

1- زن

2- مرد

 

12

X7

 

موقعیت شغلی زن در فیلم

1- شاغل

2- خانه دار

 

 13

X8

 

منزلت شغلی  زن

1.   سیاسی

2.   تخصصی

3.   تجاری

4.   خلاقیت

5.   زیبایی شناسی

6.   کشاورزی

7.   یدی

8.   ارتش وخدمات

 

14

X9

منزلت شغلی  مرد

1-   سیاسی

2-   تخصصی

3-   تجاری

4-   خلاقیت

5-   زیبایی شناسی

6-   کشاورزی

7-   دستی

8-   ارتش وخدمات

 

 

 

 

15

X10

 

موقعیت تحصیلی زنان در فیلم

1-   تحصیل کرده

2-   بی سواد

 

 

16

X11

میزان تحصیلات زن در فیلم

 

1- دیپلم

2- فوق دیپلم

3-   لیسانس

4-   فوق لیسانس

5-   دکتری

17

X12

 

سن زنان در فیلم

 

1-  زیر 15سال

2- 16 تا 30 سال

3- 31 تا 45 سال

4- 46 سال و بیشتر

 

18

X13

پوشش زنان در فیلم

 

1- چادر

2- مانتو

3- هر دو

 

19

X14

 

نوع روابط زن ومرد

1-   تفاهمی

2-   تفاوتی

3-   تعارضی

 

 

20

X15

شیوه ارتباط بین زن ومرد

 

 

 

 

1-   رابطه کلامی و چهره به چهره

2-   رابطه کلامی و بدون چهره به چهره

3-   رابطه غیر کلامی و چهره به چهره

4-    فاقد ارتباط

 

21

X16

نوع روابط مرد با زن از لحاظ قدرت  

                                                 

1-   سلطه جو

2-   سلطه پذیر

3-   هیچکدام

 

22

X17

 

نوع روابط زن با مرد از لحاظ قدرت  

 

1-   سلطه جو

2-   سلطه پذیر

3-   هیچکدام

 

23

X18

رفتارهای خشونت‌آمیز علیه زنان در فیلم

1-   دارد

2-   ندارد

 

24

X19

اشکال خشونت

1-   خشونت‌های فرهنگی، اقتصادی

2-    قانونی و سیاسی

3-   خشونت فیزیکی یا بدنی

4-   خشونت روانی

5-   خشونت جنسی

 

25

X20

علت خشونت علیه زنان

1-   تبعیض قانونی

2-   تبعیض اجتماعی

3-   تبعیض اقتصادی

4-   تبعیض فرهنگی

5-   تبعیض سیاسی

 

26

X21

عامل خشونت

1-   خانواده:پدر، برادر،شوهر..

2-   جامعه

3-   دستگاهای دولتی

 

 

27

 

X22

جنسیت عامل خشونت

1-   مرد

2-   زن

 

28

X23

واکنش زن به خشونت

1-   خشونت مقابل

2-   تحمل کردن

3-   گریه کردن

4-   فرار از خانه

5-   شکایت دادن

6-   کمک خواستن

7-   مراجعه به مراکز مشاوره

 

 

29

X24

 

میزان استفادة زنان از محصولات فرهنگی در فیلم‌ها

1-   کتاب

2-   روزنامه ومجله

3-   رادیو

4-   تلویزیون

5-   موسیقی

6-   ماهواره

7-   اینترنت

 

 

 

 

30

X25

 

 

مهارت‌های زنان در فیلم‌ها

1- رانندگی

2- فیلم‌برداری و عکاسی

3- موسیقی

4- ورزش  

5- کامپیوتر   

6- زبان انگلیسی   

7- گلدوزی وبافندگنی

8- شعر سرودن وقصه خواندن

 

31

X26

طبقة اجتماعی زن در فیلم

1- فقیر

2- متوسط

3-ثروتمند (مرفه)

 

32

X27

موضوع دیالوگ‌های زنان در فیلم

1-   موضوعات شخصی و خانوادگی:بیان حالات شخصی فرد، ویژگی‌ها و زندگی فردی وخانوادگی مثل زندگی زناشویی، بچه‌داری، ویژگی‌های شوهر و غیره است.

2-   موضوعات اجتماعی: مربوط به کارکردن در بیرون از خانه، اشتغال و ارتباطات است.

3-   موضوعات سیاسی: انتقاد از وضع موجود، شرکت در فعالیت‌های سیاسی، مشاجره با پلیس و غیره است.

4-   موضوعات اقتصادی: وضعیت قیمتها، گرانی، هزینة مسکن و زندگی و غیره می‌باشد.

5-   موضوعات علمی‌ـ‌آموزشی: دانشگاه، درس، سخنرانی و غیره است.

6-   موضوعات جنسی

7-   موضوعات دینی

 

33

X28

مکان  حضور زنان  در فیلم‌ها

1-   داخل خانه

2-   بیرون از خانه

 

34

X29

فعالیتهای زنان در فیلم

1-   فعالیتهای خانگی

2-   فعالیت تربیتی با فرزندان

3-   فعالیت سیاسی

4-   اجتماعی

5-   حرفه ای

 

35

X30

 

شخصیت زن در فیلم

1- شخصیت قوی و مستقل

2- ضعیف و وابسته به مرد

3- ضعیف و غیر وابسته

 

36

 

X31

ارزشهای قانونی شخصیت زن

1-   تاکید بر پیروی از قانون در زندگی و عمل به آن

2-   قانون گریزی و تاکید بر قانون شکنی در گفتار و عمل

 

37

X32

ارزشهای قانونی شخصیت مرد

1-   تاکید بر پیروی از قانون در زندگی و عمل به آن

 

38

X33

ارزشهای مذهبی شخصیت زن

1-   تاکید بر مبانی مذهبی و اعتقادات دینی در  گفتار وعمل

2-   بی توجهی به مبانی اعتقادات دینی در گفتار و عمل

 

39

X34

ارزشهای مذهبی شخصیت مرد

1-   تاکید بر مبانی مذهبی و اعتقادات دینی در  گفتار وعمل

2-   بی توجهی به مبانی اعتقادات دینی در گفتار و عمل

 

 

 

 

 
 
 
 
 

توضیحات بیشتر و دانلود



صدور پیش فاکتور، پرداخت آنلاین و دانلود

کتاب یک عشق

کتاب یک عشق مجموعه اشعار عاشقانه عارفانه وحیدحجتی نیکو است
دسته بندی تاریخ و ادبیات
بازدید ها 154
فرمت فایل pdf
حجم فایل 890 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 119
کتاب یک عشق

فروشنده فایل

کد کاربری 23269
کاربر

کتاب یک عشق مجموعه اشعار عاشقانه عارفانه وحیدحجتی نیکو است

مبانی نظری و پیشینه سبک های عشق ورزی

مبانی نظری و پیشینه سبک های عشق ورزی
دسته بندی روانشناسی و علوم تربیتی
بازدید ها 11
فرمت فایل docx
حجم فایل 89 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 26
مبانی نظری و پیشینه سبک های عشق ورزی

فروشنده فایل

کد کاربری 14636
کاربر

بصورت فایل ورد

همراه با منابع

سبک های عشق ورزی:

2-4- 1- نظریه های روان تحلیل گری:

این نظریه پردازان به صورت سنتی بر انگیزه های ناهشیار تأکید می کنند . فرد برای تکرار روابط دوران کودکی با والدینش می خواهد با فردی که صفات ایدآلش را دارد (گمان یا فرافکنی می کند) ارتباط بر قرار نماید. بعد از اینکه معشوق را واقعا دید، منجر به یک رهایی احتمالی می شود.

2-4- 2- نظریه های یادگیری اجتماعی:

نظریه های یادگیری اجتماعی در مورد عشق، نظریة وابستگی متقابل می باشد که کلی و تیبوت در سال 1978 پدید آوردند. در این الگو جذابیت برای ارتباط با یک دوست یا در نهایت عشق به این دوست به عنوان موقعیتی توصیف می شود که در این موقعیت افراد یک رابطه را به عنوان پیامد مثبت دریافت می کنند. این عمل در ارتباط با انتظارات ارتباطی پایه ای است. در ابعاد دیگر این مدل، عشق، به عنوان اشاره به موقعیتی درک می شود که در آن موقعیت یک دگرگونی انگیزشی که از رفتار بر اساس پایه های علاقه به خود فوری نشئت گرفته و به رفتار بر اساس بنیان های توجه گسترده تبدیل می شود که این توجه گسترده شامل دوست و ارتباط نیز می شود. بنابراین، عشق، مستلزم آمادگی برا ی بیرونی سازی و حتی فداکاری برای فایده رساندن به دیگران می باشد(کریمی، 1386).

2-4- 3- نظریه توسعه خود:

الگوی توسعة خود را آرون ارائه کرده است. این الگو این گونه فرض می کند که مردم برای توسعة خود، انگیزه دارند. توسعة خود، شامل متغیرهایی مانند دیدگاه ها، توانایی ها و هویتی قرار داده می شود. یکی از شیوه هایی که برای تحقق این امر انجام خود است که در اختیار است؛ زیرا در این روابط هر فرد، دیگران یعنی، روابط نزدیک می دهند، استفاده از درک خود دیدگاه ها، توانایی ها و هویتشان را تا حدی آن طور که هست، جزئی از این می کند. به ویژه در مورد عشق گفته می شود که عشق توصیف موقعیتی است که در آن ، عاشق سطح بالایی از توسعة بالقوه را که در دسترس است و از ارتباط با فرد دیگری نشئت گرفته، ادراک می کند. اگر اندازة توسعه یا توسعة بالقوه ادراک شده خیلی بالا باشد، تجربة عشق شدیدتر می شود (آرون، 1997)